måndag 13 mars 2017

Naturlyx!





















Lördagsutflykten gick till Erstaviks herrgård som ligger precis mitt emellan Solsidan och Älta. Märkligt nog har jag aldrig varit nere vid gården trots att jag bott precis bredvid under stort sett hela mitt liv.

Nu gick jag i alla fall dit med en god vän. Promenerar man från Älta tar det ca en timme från bommen längst upp på Erstaviksvägen i Älta. Jag kan verkligen starkt rekommendera er alla att göra en utflykt dit. Det är så vackert!

Solen är som mest välkommen nu på våren. Tycker ni inte? Vi hittade en perfekt solvarm glänta där vi plockade upp termosen och mackorna och njöt av solen. Precis just där och då kände jag hur jag njöt och slappnade av hela vägen från hjärtat och ut till den yttersta fingertoppen och ner ända längst ut i tårna.

Det här är livet alltså, kände jag när jag satt där. Jag promenerade över en mil den dagen och var riktigt mör i kroppen- men jag var pigg! Det var en helt ny känsla att känna mig pigg efter en så lång promenad.

Besöket i Nacka Forum häromdagen kändes precis tvärtom. Efter två timmar var jag så slut att jag inte orkade laga mat!

Jag har aldrig förstått det där med shopping som något slags nöje. Kanske är det för att det inte går att fotografera shopping... ;-) Tror i och försig att det är alla intryck som blir så jobbiga att hantera. Hela kroppen blir överstimulerad, och därmed stressad. Kanske har det också att göra med det kroniska läget "extremt pressad ekonomi".

Åker jag till ett shoppingcentrum är det ju meningen att jag ska handla och om jag åker dit kommer jag att handla. Det kräver enormt mycket energi att stoppa impulserna som säger "köp det där för det kan vara bra att ha". Därför brukar jag undvika shoppingcentra.

Sen är det ju det där med fotograferingen. Det är ju så himla roligt! Det är till och med så roligt att det är själva huvudsaken med det mesta jag tar mig för och då passar det helt klart bättre med träd i skogen än dyra handväskor i butiken... ;-)

Lite naturlyx helt enkelt. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar