fredag 21 oktober 2016

Ett fönster mot omvärlden!

Det är alltid bra att ha bilder på lager- till tillfällen som nu när jag har totalt tankestopp- Eller när jag ska illustrera nån bra artikel. Den här bilden tog jag i något slags mellanrum när jag var med min familj på Gotland. Furillen närmare bestämt. Det var ett sånt där tillfälle när alla bara liksom försvinner och man är själv kvar och tänker:
"Jaha, jamen jag sätter mig väl här och väntar på att de kommer tillbaka och styr upp någon slags aktivitet. Jag passar på att fota lite medan jag väntar."

Bara jag har kameran med mig så kan jag vänta nästan var som helst, fast inte hur länge som helst. ;-)
En adhd/add söker hela tiden stimulans och händer det inget som kan ge hjärnan stimulans så ser man liksom till att det händer nåt. Mitt problem är att jag har svårt att skapa aktiviteter själv. Jag är en aktiv betraktare som både tycker att det är skönt när någon styr upp situationer, men ändå vill bestämma själv... svårt läge det där...

Missbruk är tyvärr ett sätt att skapa stimulans på. Att vara uttråkad/understimulerad skapar en sån stress att det till varje pris måste undvikas. Att vänta tillhör de stora utmaningarna och det är därför det är så perfekt att älska att fotografera. Då har man sällan tråkigt. Jag har ju klarat mig från de tyngre missbruken eftersom jag kunnat kanalisera min energi in i skrivandet och fotograferandet istället. Det känner jag mig väldigt nöjd med.

Min andra "drog" att resa. Jag är en extremt rastlös person som verkligen lever mitt liv på livets vågkammar och dalar om vartannat. Ungefär som en båt på havet i full storm eller så. Det går, det går och sen går det inte. När punkten inträffar att det inte går längre vet man sällan innan, men om man bara anpassar sig till svängningarna är det sällan något större problem...

Nu har jag i alla fall studerat på Södertörns Högskola i nästan 1,5månader och tiden går blixtsnabbt. Jag har klarat av alla uppgifter hittills. Nu har jag dock kört fast på det enklaste av uppgifter. Nämligen att skriva två artiklar med kommunal anknytning. Totallåsning i hjärnan- mindre kul. Hoppas det släpper imorgon.

Häromdagen skulle vi skriva dugga (liten tenta) varpå min lärare berättar att skolan fått pengar att skicka några studenter på utbyte till någon av våra nordiska grannländer allting är betalt! Hur spännande lät inte det!!!

FOKUS- dugga... aaaah jag vill resa!!! Jag lyckades hålla fokus på duggan tillräckligt länge för att kunna skriva i svaren. När tentan var klar anmälde jag mitt intresse för utbyte.

Danmark känns spännande.

Jag mejlade och frågade idag om vår lärare fått svar.
Han svarade att jag får svar på måndag och att läget ser ljust ut!!!
Håll tummarna är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar