måndag 12 september 2016

Journalist- javisst!

Tänk att man kan gå från att känns sig så totalt fel- till att känna sig så totalt rätt!
Jag har verkligen hittat hem. Journalistik känns så totalt rätt för mig. JAG är så totalt rätt för journalistiken.


Idag övningsintervjuade vi varandra och skulle även fota varandra. Varje person pratade ca 30min och det ska sammanfattas på en sida med bild. Tänk att jag kanske kan få ha det här som yrke i framtiden. Att ställa frågor om högt och lågt och ta grymt snygga bilder...

Det är nästan för bra för att vara sant. Myckeavallt byter yrke...

Nu måste jag fortsätta att vara sjukt disciplinerad dock. Som på alla universitetsstudier är det måååååånga sidor med litteratur att ta sig igenom. Jag läser snabbt, men att komma igång... kan ta en vecka... om jag alls kommer igång.

Nu har jag sån tur att all litteratur finns inläst med talsyntes och går att låna via biblioteket, vilket underlättar enormt mycket eftersom jag kan göra andra saker samtidigt som jag lyssnar. Jag har betydligt lättare att koncentrera mig om jag gör något annat samtidigt.

Det är oerhört mycket att ta in och jag märker att jag är trött i huvudet, även om det är kul, spännande och intressant. Hjärnan orkar inte riktigt processa allting så fort som jag skulle behöva egentligen. Iochförsig tror jag att det är allmänmänskligt bli rött om man går från noll till 100 över en natt.

Jag försöker att vara snäll mot mig själv och faktiskt ta paus mellan varven. Träffa vänner, äta middag, titta på film, borsta en häst, skriva eller fota...

Det gäller bara att läsa ikapp nu så jag klarar tentan! Jag ligger efter, men jag hoppas att hinna med att läsa ikapp ändå.

STORT tack till alla ni som läser min blogg och har peppat mig att våga byta yrke nu äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar