torsdag 7 april 2016

Sam Outlaw!









Jag går i princip aldrig på konserter, och jag fotar helst saker som rör på sig. Jag blir så rastlös av att bara stå still och lyssna. Ändå står jag där nedanför scenen och lyssnar på och fotar en "up and rising" countrystjärna som står still och sjunger sina låtar. 

Tänk vilka vändningar livet tar ibland. Jag började lyssna på hans album mindre än en vecka innan konserten. Hela albumet är bra. Det händer ju nästan aldrig!

Att jag dessutom upptäckte att han skulle ge en gratiskonsert i Stockholm bara några dagar senare är ju så osannolikt att det inte ens kan hända. Ändå gjorde det det. Så himla coolt. 

Eftersom han gör sin första turné i Sverige och han fortfarande är så "ny" som artist var det fritt fram att fotografera. Han var lite överrumplad och ovan vid all uppmärksamhet- såklart, det är väl en vanesak antar jag. 

Han hade haft ett "vanligt jobb" förut där veckans dagar var tydligt uppdelade mellan vardag och helg. Nu är alla dagar likadana- musik- musik- musik... 

Jag hoppas på att mitt liv ska bli fotografera- skriva- fotografera- skriva... Tänk att kunna leva på det man älskar att göra och är bäst på att göra. Jag hoppas att det blir min verklighet snart. :-)

Musiken tycker jag ni ska lyssna på på Spotify eller You Tube för den är grymt bra! :-) 
Här är en länk till hans hit Ghost Town.
https://www.youtube.com/watch?v=yujpQuYIHUE





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar