lördag 16 april 2016

Att välja...















Varje år 5år i rad har jag fotat Carnevalen i Stockholm. I år var jag inte på topp, utmattning och stress har verkligen tagit hårt på mig senaste åren. Kameran hade legat och blivit dammig. Filtret på objektivet hade också dammat igen. Det märkte jag inte förrän jag stod framför scenen å då var det ju försent att fixa det... Strunt samma. Det är ju ingen som vet hur det SKULLE sett ut på bilderna. Inte ens jag själv... hihi.

I år lyckades jag fylla 2 minneskort med bilder. Det har aldrig hänt förut!
1719bilder!! Långt ifrån alla blev ju bra, men det är ändå svårt att göra ett urval. Det är givetvis en träningsfråga att kunna se vilka bilder som står ut från mängden relativt fort, men i år gick det bara inte. Hjärnan har inte orkat processa alla bilder, så jag var tvungen att pausa. Nu ikväll tittade jag igen och konstaterade att jag fortfarande har urvalsproblem. 

Min hjärna har överlag svårt att prioritera "information", dvs intryck. Den suger in allting och sparar den informationen till senare. Perceptionsstörning är det snygga medicinska uttrycket och är en del av ADD hjärnan. Perception är förmågan att registrera och organisera intryck i hjärnan. 

Tillbaka till mina Sambabilder så har jag nu alldeles för många galet läckra bilder. Jag tänkte att jag helt enkelt får dela upp dem på två inlägg så ni som läser inte blir alldeles överväldigade och slutar titta. 

Jag gillar att jobba med bildreportage och då kan man inte ha för många bilder som är likadana. Hoppas, hoppas att bildreportage blir något jag kan jobba med framöver!

Håll tummarna för mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar