söndag 3 januari 2016

Utrensning

Ibland, väldigt ofta eller typ alltid egentligen, behövs det påputtning, bli lite arg på sin egentligen väldigt snälla kompis som hjälper mig, och lite "jag ska minsann visa att jag kan" känsla, för att rensa ut alla de där kläderna som är förstora, trasiga eller bara fula. ;-)

Add betyder att man har för låga nivåer av hormoner i hjärnan som styr koncentration, uppmärksamhet och fokus. Alltid. I alla situationer. 

Att rensa ut förstora kläder är en kul uppgift. Den är konkret och tydligt avgränsad och går ganska fort. Då är det lättare att hålla kvar fokuset. Det är ju också en tydlig belöning när det blir fint hemma och man kan köpa de kläderna man faktiskt vill ha och i rätt storlek. 

Jag har alltid försökt varit noga med att ha relativt välsittande kläder. På gott och ont tycker jag det har varit svårt att hitta bra kläder i stora storlekar. 

Särskilt svårt har det varit med underkläder och tex överdragströjor. Regnställ, träningskläder har varit smått hoplöst. Nu ligger det bakom mig och jag hoppas verkligen att jag inte hamnar på 3 siffrigt igen. 

Medans jag rensade ut kläderna rensade och sorterade min kompis mina torrvaror. Jag skulle behöva ha såna där lådor man har på apoteket i köket, så jag kunde knappa in på datorn vad jag ska använda och bara kunna dra ut rätt låda direkt. 

Mitt kök är litet och trångt så det är svårt med överblicken och då blir det lätt så att man plötsligt har tre paket ströbröd...

Nyckeln är "mindre saker och inte större hus!"  så på onsdag fortsätter vi rensa. 
Köket och kanske lite papper. Lite i taget så blir det bra. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar