söndag 10 januari 2016

Tålamod!

Min dammsugare har hepa-filter. Den bästa dammsugaren med minst utsläpp av damm i andra änden. Man vill ju inte att den blåser ut lika mycket som den suger in. (Det finns såklart en viss ironi i detta eftersom jag har så svårt att komma igång med städningen.) 

De senaste gångerna jag faktiskt har tagit fram och dammsugit min lägenhet så har det lyst "filter". Jag bytte påsar, men lampan fortsatte att lysa så jag tog ut filtret. 

Det såg väldigt smutsigt ut och ska vara tvättbart så jag tvättade det med diskmedel. Noga. 

Sen orkade jag inte vänta på att det skulle torka så jag satte i det och satte på dammsugaren. 

Det fungerade inte. Filtret blåste sönder och vattnet pressades ut och rann ut i en pöl på golvet. 

Tur att det går att köpa nya på nätet! ;-()

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar